fleurieairlines.reismee.nl

India Day 14: JW Marriott Hotel Delhi

Oooh happy daaaay!

Deze morgen opgestaan als een engeltje die op een wolk had geslapen. Can I take this bed with me, please? Ik durf het bijna niet zeggen, maar dit is toch wel het beste bed waar ik ooit al in heb geslapen. Op naar het ontbijt. Een buffet van ongeveer 6 enorme standen met alles wat je u maar kan inbeelden: ontbijtkoeken, vers fruit, warme Indische gerechten, wafels die je zelf kon pimpen en samenstellen, pannenkoeken, detoxfruitsappen en ga zo maar door. Das iets anders dan een slappe toast met een gekookt ei :) Zaaaaal-ig, kan het niet genoeg zeggen. En dat wetende dat de anderen op elkaar gepropt zaten op een nachttrein :p Best choice ever!

Na deze goede start zijn we op verkenning gegaan. We vonden het buitenzwembad op onze verdieping en de fitness (Het paradijs voor mij als je weet dat ik anders 5 keer in de week ga fitnessen) met allemaal splinternieuwe, deftige toestellen. Toen ik de fitness zag, wou ik meteen sportkledij aantrekken en de toestellen uitproberen. Zo gezegd zo gedaan. Eveline had net PD (één van de assistent-reisbegeleiders die we hadden in het begin van onze reis) op bezoek dus ging ze niet mee. Ik had mijn bikini meegenomen omdat ik na het trainen het zwembad in wou. Toen ik de kleedkamer had gevonden, kon ik mijn ogen niet geloven. (Kan je u mijn WOW-gezicht inbeelden aub :p? ). Alles kraaknet en piekfijn uitgerust EN ik vond er een jacuzzi, stoombad, sauna en een grote regendouche! Mijn ochtend was meteen gevuld :p We moesten om 14u uitchecken, het was 10u30 dus ik had nog heeeeeel wat werk voor de boeg. Ik begon in de gym waar er een personal trainer rondliep en waar ze zelfs mijn gewichten kwamen bijsteken. Ik moest gewoon niets doen en ze deden het voor mij, unbelievable! De personal trainer was meteen ook de eerste gespierde Indiër die ik was tegengekomen. Ik heb enkele beenoefeningen gedaan, maar wil er vooral thuis weer goed invliegen. Er stond namelijk nog een zwembad en een volledige spa-centrum op mij te wachten en dat moeten ze mij geen twee keer zeggen :p Als enigste zat ik daar in dat zwembad :p Voor hen is het hier winter, maar ik vond de temperatuur nog goed meevallen. Ik zou gerust zo’n warme winter bij ons willen dat ik nog in bikini kan lopen :p Daarna het spa-centrum binnengegleden :) Toen ik in de sauna zat, kwam er zelfs zo’n madammeke binnen om me een koel handdoekje te geven en een fris flesje water. Crazy! De toiletten zijn hier ook megaproper, ze vegen nog net je poep niet af :p

Ik had normaal om 12u met Eveline afgesproken, maar omdat ik duidelijk aan het genieten was, appte ik haar dat ik een spa-centrum had ontdekt in de kleedkamer en dat ik een uurtje langer ging wegblijven. Toen ik in de jacuzzi aan het dobberen was (yes, be jealous!) hoorde ik plots een groot geweld en dat MOEST wel Eveline zijn :p Ze had ook haar bikini aan en kwam me vergezellen :) Ik heb zo genoten, niet normaal. We zijn dan naar de kamer geweest om te douchen zodat we fris en monter konden uitchecken. Ik heb zelf de meeste verzorgingsproducten meegenomen (ik doe dat anders nooit) omdat die zo goed ruiken en ik er thuis nog wil kunnen nagenieten. Nu in de lobby van het hotel, nog iets eten en dan helemaal ZEN naar de luchthaven :) Ik ben benieuwd naar het nachttreinverhaal als we de anderen terugzien.

Dit was een topervaring, ik kan het niet genoeg zeggen. Ik ben Eveline zo dankbaar dat zij dit voorstelde! Het is niet iets dat je elke dag kan doen, maar ik raad aan iedereen aan om het op zijn minst toch één keer gedaan te hebben. Smijt dienen portemonnee open en doe ne keer zot! :p Je leeft maar ene keer en als je morgen doodligt, heb je ook niets meer aan uw geld. (Ik zeg dit af en toe, maar helaas volg ik niet altijd mijn eigen raad op :p maar ik meen het wel!)

Ik vond dit dan ook de ideale afsluiter van de reis. 14 dagen in de armoede en één dag 100% genieten en bekomen van alles.

Voor degene die denken dat ik spijt heb van deze reis, die zijn goed mis! Ik vond het een superreis! Ik hou van nieuwe avonturen en hou (raar maar waar) ook van de cultuurshock. Het doet je nog maar eens beseffen hoe goed je het thuis wel niet hebt. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, veel bijgeleerd op vlak van cultuur, met eigen ogen gezien hoe erg de armoede hier gesteld is, grappige situaties meegemaakt, mooie gebouwen en plaatsen gezien, tientallen riksja –en tuktukritten gemaakt, heb in een luxehotel verbleven, mijn hoofd leeggemaakt, knopen doorgehakt en kunnen nadenken over waar ik naartoe wil in mijn leven, want ik zat een beetje vast. Dus NEE, ik heb ABSOLUUT geen spijt. Ik heb nooit spijt van reizen! Ik kan het alleen maar aanraden. There’s a whole world out there! Er is zoveel meer in de wereld dan slapen, eten en werken. Travelling makes you speechless and then turns you into a storyteller. En ik kan al veel verhalen vertellen hoor ;) En nog mijn favoriete quote:

Ik ga hier afsluiten, zal waarschijnlijk wel nog wat meemaken op de terugreis (as usual), maar dat hou ik dan wel voor mezelf :) Ik hoop dat het wat interessant was en dat jullie ook iets bijgeleerd hebben. Bedankt aan al degene die mijn avontuur volgden, de leuke reacties en berichten tijdens de reis. Ook bedankt aan de fantastische Eveline die mijn reis zoveel plezanter heeft gemaakt, waar ik alles aan kwijt kon en me ook veel heeft bijgebracht. Het was ‘meant to be’ dat we in het begin tweemaal naast elkaar in het vliegtuig belandden ;) En natuurlijk ook bedankt aan de superlieve Ed die ons veel nieuwe dingen heeft geleerd (hahaha:p) en waarop je altijd kan rekenen (deel in Nederland aub geen sigaretten uit aan kinderen jonger dan 16 :p). Je bent een topkerel! Fleurie Airlines is jullie allemaal heel dankbaar!

I’m coming home, people! (Jaja, ik ga graag op reis, maar ga graag weer naar huis ook :) )

Ps: Mama, zorg aub voor een broodje met kruidenkaas. Thaaaaanks! Papa, de rust is over :p

Over and out!

Fleur

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!