fleurieairlines.reismee.nl

India Day 12: Steak and Chill

Hoi

Vandaag in bed gelegen tot 11u30! Zo moe dat we zijn van alles. Ik ben gaan ontbijten en heb toast met een gekookt ei gevraagd. Op zich wel lekker, maar ik moet constant aan die kiekens denken van gisteren.. Heb niet veel gedaan vandaag, maar dat vind ik niet erg. Samen met Eveline en Ed hebben we een vlucht geboekt van Varanasi naar Delhi morgenavond. Normaal moeten we dat traject met de nachttrein doen, maar dat zien we niet zitten. Als die trein opnieuw vertraging heeft dan moeten we misschien opnieuw de bus nemen en dat zien we dus geen van beide zitten. Geen bus of geen nachttrein. Als je daarop ziek wordt, dan kan je geen kant uit en je zit er heeeeel lang op aangezien het alle busritten die we al gemaakt hebben samen is die we dan in één keer moeten doen. De vlucht van Varanasi naar Delhi was vrij goedkoop en we hebben daarbij nog een luxehotel geboekt om er onze reis mooi af te sluiten. Volgens Eveline leven we al een beetje te lang onder ons niveau (in de armoede dus) en is het daarom dat we het lastiger krijgen. Ik ben het ermee eens. Ik heb alles gezien wat ik wou zien en ik kijk nog steeds mijn ogen uit met wat er te zien is langs de weg. Nu is het tijd om terug wat uit te bollen naar ons gewone leventje en nog wat echt te genieten/ontspannen van de laatste dagen hier. Zo’n reis is echt niet te onderschatten en voor al degene die dit zouden willen doen, zorg dat je er mentaal goed op voorbereid bent. Het is geen lachertje wat je hier allemaal te zien krijgt. Het is het ergste land, op vlak van armoede en levensomstandigheden, waar ik al ooit ben geweest. Ik denk niet dat dit nog veel erger kan. Ik heb vandaag zelfs de zolen van mijn All Stars gewassen omdat ik ze anders niet meer aan wil dragen nadat ik gisteren in Varanasi vanalles heb moeten doorwandelen. Zelfs mijn kleren van gisteren doe ik NIET meer aan.

Vanavond ben ik wel de deur uit geweest met de groep. Henk, onze reisbegeleider, wist een restaurant zijn waar ze steak hadden :) Ze eten normaal geen koeien vanwege het geloof, maar de uitbaters waren Nepalees. Eén voordeel: ze moeten niet naar de slager achter biefstuk en plukken gewoon een random koe van de straat. Met snot of zonder, want heb al een koe gezien met een serieuze snottebel bah. Ik heb een peppersteak besteld en dat heeft enorm gesmaakt. Ik hoop nu maar dat ik net dat stuk met die snottebel niet had :p Ed had met de oude baas van het restaurant buiten wat zitten praten en die wist te vertellen dat als zijn leven zo goed als zijn eindpunt zou bereiken, hij een volledige fles whisky opdrinkt en zich laat opeten door de leeuwen in Calcutta. Als die leeuwen geen whisky drinken, kan hij daar wel lang zitten wachten :p

Zo, dit is het nieuws voor vandaag. Morgen zijn we er weer met meer India-verkeer.

Steak Fleurie x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!