fleurieairlines.reismee.nl

India Day 8: Road to Agra

Hello!

Vandaag een volledige dag op de bus gezeten. Al bij al viel het wel nog goed mee aangezien we meerdere keren gestopt zijn voor plaspauzes, om te lunchen en om de Fatehpur Sikri te gaan bezoeken. Dat laatste heb ik niet dronken getypt, het noemt echt zo en het is een paleis. Het was op zich wel mooi en deze keer wel goed dat we een gids mee hadden die deftig Engels kon en geen Engels à la Apu van The Simpsons sprak. Achter het paleis lag een moskee en daarvoor moesten we opnieuw onze schoenen uitdoen. Ik had natuurlijk witte sokken aan die niet zo lang wit zijn gebleven onderaan (duu-uuh). Je zou denken dat het binnen dan proper is… NOT! Zoals ik al es zei, spuwen die mannen hier gewoon op de grond (op de plafond zou wel spectaculair zijn :p) en zitten er duiven binnen die helaas geen pamper dragen. Plezant zo met witte sokken tussen de spuug en de duivekak. Holy shit en dan nog wel letterlijk :p Eens buitengekomen, wandelde ik naast Ed om naar het busje te wandelen. Er kwamen enkele kinderen af om sleutelhangers en balpennen te verkopen. Ze blijven dan zo aandringen en om ervan af te zijn had Ed het idee om hen een sigaret te geven zodat ze die dan voor geld (met champignons zijn die mannen niets :p) door te verkopen. Hij gaf één sigaret aan een jongetje en in NO TIME (twas precies een magneet) trokken er 4-5 jongens sigaretten uit zijn pakje :p Ik was zo blij dat ik erbij was om dat te zien, hi-la-risch! Hij kreeg al snel op zijn oren van een man, maar hij bedoelde het wel goed.

Twee jongens hielden vol en achtervolgden ons tot aan de bus. Ze bleven maar doordrammen en toen heeft hij ze ook maar één gegeven zodat we er vanaf waren. Ik zie die jongens dat niet zelf oproken (tenzij ze achter de bus zaten te paffen met z’n vijven :p), maar denk dat ze de sigaretten aan hun papa/nonkel gaven zodat ze op een goed blaadje zouden staan. Vreemde ingesteldheid, dat wel.

Deze avond aangekomen in ons nieuwe hotel, hotel Amar, en dit is het beste dat we al gehad hebben. Het gaat telkens in stijgende lijn :) We zijn nog een koffie gaan drinken in de Costa hier niet ver vandaan en zijn dan onder de wol gekropen.

Oja mijn keel was vandaag echt slecht. Het is al lang geleden dat ik zo moest hoesten, maar als ik naar de dokter zou kunnen gaan in België, ben ik er vrij zeker van dat het Bronchitis is. Die wisselende temperaturen doen er niet goed aan en de smog al zeker niet. Ik leef nog, dus zal wel goed komen en zo niet, dan cremeren ze me wel aan de oevers van de Ganges :p

Ciaoo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!