fleurieairlines.reismee.nl

India Day 2: Old Dehli

Namastay in bed!

Eveline was al vroeg wakker, maar ik ben nog een hele tijd blijven liggen. Heb me dan gewassen in lauw water die na 5 minuten warm werd, hoera! Iedereen heeft hier lange broeken mee, maar rond 10u30 wordt het hier 20 graden en zelfs meer dus ik draag shorts (heb ook niet veel lange broeken bij). Heb al veel horen praten over smog en nu weet ik pas wat dat is. Vanmorgen hing er precies zo’n stofferige mist in de straten, niet zo gezond wel.

Er is ook een oude man mee met z’n vrouw die zo wannabe ‘cool’ wil zijn, maar eigenlijk al op mijn zenuwen werkt met zijn stomme opmerkingen. Er moet altijd wel zo 1 tussen zitten zeker?

Nu weet ik ook waarom ze lange broeken aanraden, wat was dat vandaag zeg? Nog nooit meegemaakt! We gingen vanmorgen naar het rode fort en al heel snel in de straten voelde ik iedereen (maar ECHT iedereen!) me aanstaren. Mannen/jongens tikten zelf hun vrienden aan zodat ze zouden kijken. Op het plein aan het rode fort liep ik samen met het gezin met 2 dochters waarbij de meisjes en de mama ook (gelukkig was ik niet alleen) een short aanhadden. Op een bepaald moment vroeg er één jongen aan iemand van het gezin of ze een foto mochten nemen en zo werd iedereen plots getransformeerd in paparazzi. Groepen jongens/mannen kwamen rond mij staan en ook rond de dochters van het gezin om een foto te nemen of een selfie. Op bepaalde ogenblikken was ik zelf zo omringd dat ik de anderen niet meer zag en in paniek schoot. In het begin is dat wel es leuk en grappig, maar na een paar minuten heb je het wel gehad. Ze bleven maar aandringen, ongelooflijk! Daarna hebben we een ritje gedaan met een riksja (das dus een vent op een fiets en met 2 kan je achterin zitten). We hadden allebei een short aan (Ineke en ik) en opnieuw staarde iedereen op straat naar ons. Toen onze riksja niet meer door kon door file, was er zelfs een dame die over mijn been wreef en bleef wrijven omdat het zo zacht was (all smooth of course) en dat vond ik nog minder plezant #metoo. Kben er nog niet goed van, ik voelde mij precies een celebrity met heel ambetante paparazzi. Dat heeft dus de volledige dag geduurd en ik had het echt helemaal gehad. Morgen probeer ik mijn lange rok eens en dan zie ik wel of het aan mijn blote benen lag of gewoon omdat ik er anders uitzie dan hen, maar toch donker haar en donkere ogen heb. De toeters zijn hier enorm, het stopt gewoon NIET! Wat een verkeer ook.. geen structuur en iedereen rijdt hier door elkaar en zelfs reed er 1 riksja tegen een andere omdat de chauffeur zodanig naar mijn benen aan het kijken was. Hahahaha, fantastisch! De vrouwen keken ook, misschien ook een beetje gefrustreerd omdat zij van kop tot teen niets van bloot mogen laten zien. Echt geen enkele vrouw! Ik vind dat wat jammer eigenlijk en zeker als het warm is. Kan je u dat dan inbeelden hoe die mannen zijn als ze plots wat bloot zien? Toen we op de markten wandelden, zag ik zelfs enkele jongens voor me lopen met hun telefoon in selfie-stand en dan liepen ze zo subtiel voor me en dan zag ik mezelf ook staan op het scherm en dan namen die een foto. Dat is er nu toch zwaar over :p. Kan het nog steeds niet geloven dat ik dat heb meegemaakt vandaag.

Vanmiddag op safe gespeeld en spring rolls (= loempia’s) gegeten, want no way dat ik hier de hele tijd op de pot ga zitten of beter … erboven zweven. Er zat precies wel een haartje in maja ik wil eigenlijk gewoon al niet weten hoe ze alles klaarmaken. Toen ik dat zei, zei Jessica ‘wat is er dan mis met een haar?’. Kzei ja dat lag op iemand zijn hoofd en die persoon heeft ook gezweet enzo.. Moest ik dat tof vinden zo’n haar in mijn eten, draaide ik die spring rolls wel in mn haar als krulspelden :p but noooo thanks.

Een propere stad is het zeker niet. De bedrading van de elektriciteit is precies een kunstwerk. Hoe die mannen er nog wijs uit raken, geen mens die da weet. Das precies 100 oortjes voor muziek te luisteren die verward zitten. Begin maar ne keer. Ze liggen hier ook gewoon te maffen op straat of op hun riksja. Er zijn ook nog es heel wat zwerfhonden te zien en das wel zielig. Ze hebben ook zo eetstandjes en meestal worden die gerechten op zo van die kartonnen bordjes geserveerd. Als ze dan gedaan hebben, smijten ze alles gewoon op de grond. Ze spuwen hier ook dus je hoort af en toe es wat gerochel en dan POEF de grond binnen. Het zijn hier precies lama’s, heeeeel vuil. Ik kan ook best geloven dat die Chinezen met mondmaskers rondlopen, want in de helft van de riksja-rit kreeg ik plots de kriebel in mijn keel van al die stofkes. Heel vervelend. Vanavond nog snel mijn haar gewassen voor we gingen eten, want het stonk naar smog, eetkraampjes, uitlaatgassen en nog zoveel meer dat ik niet kan beschrijven.

We zijn dus, zoals ik al vermeld heb, daarnet samen gaan eten op restaurant (met een paar van de groep) en ik heb voor ne keer het lekkerste gerechje eruit gekozen (proud face). Ze waren allemaal jaloers. Meestal kies ik iets en vind ik dan dat de maaltij van iemand anders er beter uitziet, but I’m on a roll here.. a spring roll and not a wc roll, hihi. Ik heb chicken wings gegeten met crunchy chili potatoes in honey. Dus met andere woorden kippenvleugels en iets gelijkaardigs aan frietjes met chili en honing. Echt lekker. Mijn mond stond weer in brand wel, maar zolang dat het maar mijne mond is.. ;)

Ik amuseer me wel nog met de reisgenoten. Ze kennen Philippe Geubels, Erik Van Looy, Jeroom van de slimste mens en Ada (de oudere dame van de films) kent ook Milow en vindt hem ‘een heerlijke peer’. Dus we weten wel over wat gepraat. Op de terugweg naar het hotel was Ada iets aan het vertellen terwijl we tussen 2 auto’s bijna geplet werden. Om vlug ervan tussen te raken, wilde ik snel op het wannabe voetpad springen, maar daar zat een hond die zijn bruine handtekening aan het zetten was.. Because he can. Kort daarna was mijn eten al direct 10 centimeter gezakt omdat een brommertje kort voor mijn neus kon remmen.. ze rijden hier kriskras door elkaar en ik zal blij zijn als ik met alle 10 mn tenen (en voeten eraan ook liefst) terug thuis kan komen. Maar het is hier heeeel plezant! Ik heb al veel binnenpretjes gehad en heb precies het gevoel dat ik hier al 4-5 dagen ben en dag 2 is nog maar net gedaan. Dat belooft!

More to come.

Goodnight and a Merry Christmas!

XOXO

Reacties

Reacties

Steffi & Matthias

Heej,

Veel plezier daar, geniet ervan en vooral een veilige reis.
We lezen met veel plezier je verhalen :)

Merry X-Mas :)
X

Wiebouw csroline

Zalige kerst vandaag xxx

Coony

Kan goed geloven dat ze daar zo kijken, wat wil je zo'n babe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!